• Rudersdal
  • Aktiviteter
    • Møder – Tirsdag
    • Møder – Onsdag
    • Tidligere møder – Tirsdag
    • Tidligere møder – Onsdag
    • Gamle arkiver
      • Gl. møder – Tirsdag
      • Gl. møder – Onsdag
  • Grupper
    • Grupper – Tirsdag
    • Grupper – Onsdag
  • Info
  • Galleri
    • Galleri – Tirsdag
    • Galleri – Onsdag
  • Om os
    • Det med småt
  • Forsiden
Menu
  • Rudersdal
  • Aktiviteter
    • Møder – Tirsdag
    • Møder – Onsdag
    • Tidligere møder – Tirsdag
    • Tidligere møder – Onsdag
    • Gamle arkiver
      • Gl. møder – Tirsdag
      • Gl. møder – Onsdag
  • Grupper
    • Grupper – Tirsdag
    • Grupper – Onsdag
  • Info
  • Galleri
    • Galleri – Tirsdag
    • Galleri – Onsdag
  • Om os
    • Det med småt
  • Forsiden
Søg
Luk
blixen_wp_header_savanna_01-1

Information om alt det praktiske

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål omkring Blixen Klub Rudersdal. Klik på det enkelte spørgsmål for at se svaret.

HVORDAN MELDER JEG MIG IND I KLUBBEN?

Det er ganske nemt. På forsiden finder du links, hvor du kan tilmelde dig den nye ONSDAGS-KLUBs venteliste eller komme på en lang venteliste til TIRSDAGS-KLUBBEN.

Det bringer dig til en formular, som du udfylder med dine data. Undervejs skal du sætte flueben ved, at du har læst og accepterer klubens privatlivspolitik, det såkaldte GDPR. Du kan læse om GDPR her på siden under fanen OM OS.

Til sidst i tilmeldingen vil du blive bedt om at taste nummeret på dit fysiske dankort som ved ethvert anden køb på internettet. Det er en sikker forbindelse, du trygt kan bruge.

HVAD KOSTER DET?

Medlemskab af Blixen Klub Rudersdal – tirsdag koster 100 kr (2019) i kontingent for et år, som følger kalenderåret.

Kontingentet fastlægges på generalforsamlingen for Blixen Klub – tirsdag 25. februar 2020.

For Blixen Klub Rudersdal – onsdag er kontingentet 200 kr. og gælder i første omgang fra 1. januar 2020 til 30. juni 2021.

Næste kontingent fastlægges ved generalforsamlingen i begyndelsen af 2021.

De almindelige ugentlige møder koster 20 kr, som du betaler samtidig med tilmeldingen. Pengene bruges til kaffe og kage, eller noget andet spiseligt, som nydes i mødepausen.

HVORDAN TILMELDER JEG MIG TIL MØDERNE?

Vi anvender tilmeldingssystemet ’NemTilmeld’, som lever op til sit navn.

Invitationsmail til næste møde vil oftest blive sendt, så du modtager den om søndagen. Dvs du har cirka en uge til at svare ja eller nej til invitationen.

Sidste frist for tilmelding til et arrangement vil være forudgående lørdag midnat. Efter tidsfristen genereres en deltagerliste til forplejningsgruppen, så den kan planlægge indkøb og stoleopstilling derefter.

For arrangementer ud af huset kan der være kortere tidsfrister og måske også adgangsbegrænsning.

Samtidig med tilmelding betaler du 20 kr i “kaffepenge”. De refunderes ikke ved afbud eller udeblivelse.

HVORDAN MELDER JEG AFBUD?

TIl de almindelige møder, hvor du har betalt 20 kr ved tilmeldingen, behøver du ikke melde afbud. De andre spiser glad din kage. De 20 kr refunderes ikke ved afbud eller udeblivelse.

Til større arrangementer eller udflugter, hvor prisen er højere, vil du kunne afmelde dig inden tilmeldingsfristens udløb. Og få dine penge retur til din konto.
Afmeldingen sker på det link, du modtager i din bekræftelsesmail.
Bliver du forhindret på dagen for en udflugt, vil arrangøren blive glad for en besked (tlf eller sms), så hele gruppen ikke venter forgæves.

HVOR MANGE KAN DELTAGE?

Til møderne på Havarthigården kan der pga Covid 19 situatioen pt maksimalt deltage 50 personer.

Der oprettes venteliste, hvis interessen er stor.

Til udflugter o.lign. kan der være et lavere max antal afhængig af praktiske forhold. Det gode gamle først til mølle-princip anvendes.

HVEM BESTEMMER MØDERNES INDHOLD?

Det kan du være med til – hvis du har lyst. Der er to arbejdsgrupper, som sørger for henholdsvis møderne på Havarthigården og udflugter ud af huset.

Alle er velkomne til at komme med forslag til foredragsholdere eller steder, der kunne være interessant at besøge.
Måske kender du en, som kan holde et spændende indlæg på et møde? Måske kan du selv gøre det?
Foredragsholderne modtager klapsalver, et varmt håndtryk og 2 flasker vin eller tilsvarende for deres indsats.

HVAD FORVENTES DER AF MIG?

Blixen Klubben er et netværk for åbne, udadvendte kvinder, som har lyst til samvær foruden foredrag og udflugter. I praksis er det såmænd bare, at du har lyst til at småsnakke med andre i pauserne.
Da alt er baseret på frivillig arbejdskraft, er der høflig selvbetjening af forplejning i pauserne. Og man rydder op efter sig.

Der er tre forplejningsgrupper på 6-7 personer, som skiftes til at købe ind, sætte stole frem, dække kaffebord og rydde op efter hvert møde. Det skal ikke altid være de samme, som tager den praktiske tørn. På et tidspunkt bør du også melde dig til en forplejningsgruppe.

Der skal også være en person hver gang, der kommer i god tid og sørger for at højttaler og fremviser fungerer. Den tjans er der også flere om at dele.

Henvend dig til formanden, hvis du vil give en hånd med. Din hjælp vil blive modtaget med kyshånd.

HVAD ER EN INTERESSEGRUPPE?

Hvis et mindre antal medlemmer har en fælles interesse, kan de selv mødes i andre sammenhænge end klubmøderne. Grupperne er helt selvstyrende og fastlægger deres egne rutiner.

Hver gruppe bør have en tovholder, dvs en person nye interesserede kan henvende sig til, hvis de vil være med. Måske er det også tovholderen, der koordinerer aktiviteterne i gruppen.

Har du en ide til en interessegruppe, kan du give formanden besked – eller måske selv tage ordet på et møde og “sælge” ideen.

HVORDAN MELDER JEG MIG UD?

Send en mail til henholdsvis rudersdal@blixenklub.dk (tirsdagsklub) eller rudersdal2@blixenklub.dk (onsdagsklub) inden årets udgang.

Undlader du at betale kontingent indenfor tidsfristen, er du automatisk udmeldt. Men det er høfligere af give besked.

Kontingent opkræves efter generalforsamlingen i foråret.

HVOR KAN JEG PARKERE?

Der er ikke tilladt at holde i vejsiderne på Havarthivej (brandvej). Foran den store bygning og bag ved den er der P-pladser. Bemærk, at fra P-pladsen bag bygningen er der en vej ned til endnu en P-plads.

Er alt optaget, kan du benytte p-pladser på Øverødvej ca 100 meter øst for Havarthigården. Det er også tilladt at parkere på sidevejen skråt til venstre overfor Havarthivej.

Et lille tip: Samkørsel med andre er både hyggeligt og miljøvenligt.

Blixen Klub

Der findes Blixen Klubber i flere af landets kommuner. De fungerer som en aktivitet under det lokale Frivilligcenter eller som en selvstændig forening. Det kan du læse mere om på de enkelte klubbers undersider.

Blixen Klub hjemmesiden administreres af Frivilligcenter & Selvhjælp Gentofte, der kan kontaktes på telefon:
39 40 46 48 eller via e-mail: gentofte@blixenklub.dk

Copyright 2020 - Frivilligcenter & Selvhjælp Gentofte

Denne hjemmeside benytter cookies til at forbedre din oplevelse. Vi regner med, at det er OK - og det kan du bekræfte her.

Godkend